Leveransvillkor

UppdateradTue, Mar 31, 20

Leveranstid

Vi levererar blommor över hela Sverige. Vår normala leveranstid för alla snittblommor är 1-5 arbetsdagar.

House of Flowers erbjuder endast blommor av högsta kvalitet med bästa hållbarhet. Det kan vi göra genom att inte sälja blommor från lager utan enbart förmedla de bästa snittblommorna direkt från auktionen i Holland. Alla blommor som är beställda kontrolleras och packas om vid vår anläggning i Ulricehamn, detta innan de skickas ut till dig. På så sätt säkerställer vi att du alltid får blommor av högsta kvalitet.

Vissa delar av vårt sortiment har vi alltid i omlopp vilket innebär att vi ibland kan leverera dagen därpå och ändå upprätthålla samma kvalitet och färskhet.

Är du företagskund kan andra leverans upplägg erbjudas enligt överenskommelse.

Frakt

I kassan för vanliga butiken får du välja mellan några olika alternativ och du själv behöver betala den varierande kostnaden, förutsatt att köpet är under 500kr. Det förvalda alternativ är EarlyBird.

Fraktfritt

Handlar du för mer än 500 kr är det alltid fraktfritt.

Leveranssätt

Leverans till närmsta ombud

För leveransalternativ "till närmsta ombud" med Postnord levereras beställningen 1-2 dagar efter att blommorna lämnat vårt lager. Beställningar "till närmaste ombud" aviseras via SMS samma dag dina blommor finns att hämta hos ombudet.

Hemleverans

Om du väljer något av alternativen för hemleverans levereras dina blommor direkt hem till den adress du angivit vid beställningstillfället, utan kvittens. Du behöver alltså inte vara hemma när leverans sker. Glöm inte att ange portkod om sådan finns.

Distribution till företag
Fraktfritt över 500 kr.

Kan blommorna skickas i kartong?

Många har uppfattningen att blommor är ömtåliga och absolut inte bör packas i kartong. Då vet man inte att många av de snittblommor som säljs på de stora blomsteraktionerna runt om i världen faktiskt levereras i kartong från odlarna. Att packa och distribuera blommor i kartong är således inget nytt och absolut inget som påverkar blommornas kvalitet eller hållbarhet.

Alla våra snittblommor levereras i anpassade kartonger ämnade för att skydda dina blommor. Förutom att kartongens storlek håller blommorna på plats är de också förankrade i botten så att de inte skadas vid tuffa tag i distributionskedjan. Blommorna är inlindade i skyddande papper vilket tillsammans med kartongen säkerställer att dina blommor är hela och fina när de kommer hem till dig.

Returer och reklamationer

House of Flowers arbetar inte med någon returrätt, detta då blommor är en färskvara som inte tål returhantering. Ett köp går alltså inte att återkalla

Om varan vid leverans ej uppfattas hålla den kvalitet du förväntade dig ber vi dig omgående ta kontakt med oss. Exempel på kvalitetsbrister kan vara:

* blommor som är avbrutna/trasiga vid uppackning
* blommor som är skadade på något sätt
* blommor som är vissna vid leverans

Bedömer vi det som en reklamation sänder vi dig omgående nya ersättningsblommor, givetvis utan extra kostnad.

OBS: För att kunna hävda kvalitetsreklamation måste blommorna vid leveranssätt "till närmsta ombud" varit uthämtade senast 24 timmar från det att Postnord aviserat din försändelsen. Reklamationen måste vara oss tillhanda senast 2 dagar från det att leveransen är kvitterad eller uthämtad hos närmsta ombud.En reklamation skall alltid styrkas med ett fotografi

För att anmälan en reklamation, maila oss på info@houseofflowers.se