Frågor, feedback eller annat

Kontakta oss

Vanliga frågor

FAQ

Kan jag returnera mina blommor?
+
House of Flowers arbetar inte med någon returrätt, detta då blommor är en färskvara som inte tål returhantering. Ett köp går alltså inte att återkalla
Kan jag reklamera mina blommor?
+
Om varan vid leverans ej uppfattas hålla den kvalitet du förväntade dig ber vi dig omgående ta kontakt med oss. Exempel på kvalitetsbrist kan vara:

* blommor som är avbrutna/trasiga
* blommor som är skadade på något sätt
* blommor som är vissna vid leverans

Bedömer vi det som en reklamation sänder vi dig omgående nya ersättningsblommor, givetvis utan extra kostnad.

OBS: För att kunna hävda kvalitetsreklamation måste blommorna vid leveranssätt "till närmsta ombud" varit uthämtade senast 24 timmar från det att Postnord aviserat din försändelsen. Reklamationen måste vara oss tillhanda senast 2 dagar från det att leveransen är kvitterad eller uthämtad hos närmsta ombud.En reklamation skall alltid styrkas med ett fotografi.

För att anmälan en reklamation, maila oss på info@houseofflowers.se
Kan jag avbryta mitt abonnemang?
+
Ja du kan avboka eller pausa ditt abonnemang, så länge det sker en vecka innan leverans. För att pausa eller avbeställa kan du gå till Mitt konto > Prenumerationer. Alternativt så kan du kontakta oss på 0321 - 104 16 eller info@houseofflowers.se så hjälper vi dig göra det.
Behöver jag vara hemma när ni levererar?
+
Nej det behöver du inte vara.
Kan ni leverera samma dag som jag beställer?
+
Nej det är tyvärr i möjligt i nuläget. Våra leveranstider över hela Sverige är 1 - 5 arbetsdagar.