Betalningsvillkor

Uppdaterad Tue, Mar 31, 20

Betalningssätt

När du handlar i vår butik kan du betala med Klarna Pay Later, Klarna Pay Now, Klarna Slice it eller med kort. När du beställer ett abonnemang kan du däremot bara betala med kort.

Returer och reklamationer

House of Flowers arbetar inte med någon returrätt när det gäller snitt och växter, detta då blommor är en färskvara som inte tål returhantering. Ett köp går alltså inte att återkalla. Vid retur från något annat ur vårt sortiment står kund för returavgiften på 100 kronor. Skicka ett mail till info@houseofflowers.se med ordernummer samt anledning till retur.

Bedömer vi det som en reklamation sänder vi dig omgående nya ersättningsblommor, givetvis utan extra kostnad.

OBS: För att kunna hävda kvalitetsreklamation måste blommorna vid leveranssätt "till närmsta ombud" varit uthämtade senast 24 timmar från det att transportören aviserat din försändelsen. Reklamationen måste vara oss tillhanda senast 2 dagar från det att leveransen är kvitterad eller uthämtad hos närmsta ombud. En reklamation skall alltid styrkas med ett fotografi

För att anmälan en reklamation, maila oss på info@houseofflowers.se

Ångerrätt

Blommor är en färskvara och enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller därför inte ångerrätt.

Leveranstid

Vår normala leveranstid för alla snittblommor är 2-5 arbetsdagar.
House of Flowers erbjuder endast blommor av högsta kvalitet med bästa hållbarhet. Det kan vi göra genom att inte sälja blommor från lager utan enbart förmedla de bästa snittblommorna direkt från auktionen i Holland. Alla blommor som är beställda kontrolleras och packas om vid vår anläggning i Ulricehamn, detta innan de skickas ut till dig. På så sätt säkerställer vi att du alltid får blommor av högsta kvalitet.
Vissa delar av vårt sortiment har vi alltid i omlopp vilket innebär att vi ibland kan leverera dagen därpå och ändå upprätthålla samma kvalitet och färskhet.

Är du företagskund kan andra leverans-upplägg erbjudas enligt överenskommelse.