Leveranstid


Vi levererar blommor över hela Sverige. Vår normala leveranstid för alla snittblommor är 2-5 arbetsdagar. 

House of Flowers erbjuder endast blommor av högsta kvalitet med bästa hållbarhet. Det kan vi göra genom att inte sälja blommor från lager utan enbart förmedla de bästa snittblommorna direkt från auktionen i Holland. Alla blommor som är beställda kontrolleras och packas om vid vår anläggning i Ulricehamn, detta innan de skickas ut till dig. På så sätt säkerställer vi att du alltid får blommor av högsta kvalitet. 

Vissa delar av vårt sortiment har vi alltid i omlopp vilket innebär att vi ibland kan leverera dagen därpå och ändå upprätthålla samma kvalitet och färskhet. 

Är du företagskund kan andra leveransupplägg erbjudas enligt överenskommelse.

Frakt


Vid fraktalternativet "leverans till närmsta ombud" tillkommer en kostnad på 49 kr. Vid order över 500 kr är det alltid fraktfritt. 

Fraktfritt


Handlar du för mer än 500 kr är det alltid fraktfritt.

 

Leveranssätt

Leverans till närmsta ombud

För leveransalternativ "till närmsta ombud" med Postnord levereras beställningen 1-2 dagar efter att blommorna lämnat vårt lager. Beställningar "till närmaste ombud" aviseras via SMS samma dag dina blommor finns att hämta hos ombudet.

Hemleverans

Vid leveransalternativet "hemleverans"med DHL levereras dina blommor direkt hem till den adress du angivit vid beställningstillfället, utan kvittens. Du behöver alltså inte vara hemma när leverans sker. Glöm inte att ange portkod om sådan finns.

Distribution till företag
Fraktfritt över 500 kr.

 

Kan blommorna skickas i kartong?

Många har uppfattningen att blommor är ömtåliga och absolut inte bör packas i kartong. Då vet man inte att många av de snittblommor som säljs på de stora blomsteraktionerna runt om i världen faktiskt levereras i kartong från odlarna. Att packa och distribuera blommor i kartong är således inget nytt och absolut inget som påverkar blommornas kvalitet eller hållbarhet. 

Alla våra snittblommor levereras i anpassade kartonger ämnade för att skydda dina blommor. Förutom att kartongens storlek håller blommorna på plats är de också förankrade i botten så att de inte skadas vid tuffa tag i distributionskedjan. Blommorna är inlindade i skyddande papper vilket tillsammans med kartongen säkerställer att dina blommor är hela och fina när de kommer hem till dig. 

 

Returer och reklamationer

House of Flowers arbetar inte med någon returrätt, detta då blommor är en färskvara som inte tål returhantering. Ett köp går alltså inte att återkalla

Om varan vid leverans ej uppfattas hålla den kvalitet du förväntade dig ber vi dig omgående ta kontakt med oss. Exempel på kvalitetsbrister kan vara:

* blommor som är avbrutna/trasiga vid uppackning
* blommor som är skadade på något sätt
* blommor som är vissna vid leverans

Bedömer vi det som en reklamation sänder vi dig omgående nya ersättningsblommor, givetvis utan extra kostnad.

OBS: För att kunna hävda kvalitetsreklamation måste blommorna vid leveranssätt "till närmsta ombud" varit uthämtade senast 24 timmar från det att Postnord aviserat din försändelsen. Reklamationen måste vara oss tillhanda senast 2 dagar från det att leveransen är kvitterad eller uthämtad hos närmsta ombud.En reklamation skall alltid styrkas med ett fotografi

För att anmälan en reklamation, maila oss på info@houseofflowers.se

 

Personuppgifter 

Personuppgiftsansvarig är vi, House of flowers Sweden AB, Orgnr 559072-7649, Maskinvägen 6, Ulricehamn, som behandlar personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Vi säljer eller byter aldrig personuppgifter med andra företag för marknadsföringsändamål. Vissa personuppgifter lämnas till våra leverantörer. Syftet med denna behandling är att kunna fullgöra våra åtaganden mot dig som kund. 

När du skickar e-post till oss innebär det att vi behandlar dina kontaktuppgifter för att kommunicera med dig. När du som kund lämnat ditt samtycke används dina personuppgifter till marknadsföring som till exempel nyhetsbrev och reklamutskick. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke genom att kontakta oss. Du har rätt att på begäran ta del av de uppgifter som vi lagrar om dig. En gång per år kan du kostnadsfritt, skriftligen begära ut uppgifterna. Om uppgifterna skulle visa sig vara felaktiga, ofullständiga eller på annat sätt irrelevanta åligger det oss att rätta felaktiga uppgiften. Du som kund kan begära att vi ska radera dina uppgifter. Det innebär att du har rätt att begära att dina personuppgifter tas bort om de inte längre är nödvändiga för det ändamål de samlades in för. Det kan dock finnas lagkrav på att vi inte omedelbart får radera dina personuppgifter i exempelvis bokförings- och skattelagstiftning. Vi kommer då att avsluta den behandling som görs för andra ändamål än att följa lagstiftningen.

Denna sidan använder cookies, genom att fortsätta godkänner du användandet av cookies.