Betalningsvillkor

Klarna faktura
Du kan betala mot faktura. Tjänsten erbjuder vi i samarbete med Klarna Faktura. För att betala med faktura måste Du vara 18 år och folkbokförd i Sverige, samt bli godkänd i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Din faktura kommer i ett separat mail när vi behandlat din order. Läs mer om Klarna fakturas villkor här.
 
Klarna konto
Med tjänsten Klarna konto kan du dela upp betalningen i upp till 36 månader. Kostnaden för tjänsten är 29 kr per månad och du kan samla alla online-köp som du gör på en faktura. Du betalar i slutet av nästkommande månad och kan själv välja belopp från 50 kr/månad.

 

Returer och reklamationer

House of Flowers arbetar inte med någon returrätt, detta då blommor är en färskvara som inte tål returhantering. Ett köp går alltså inte att återkalla.
Om varan vid leverans ej uppfattas hålla den kvalitet du förväntade dig ber vi dig omgående ta kontakt med oss. Exempel på kvalitetsbrister kan vara:

* blommor som är avbrutna/trasiga vid uppackning
* blommor som är skadade på något sätt
* blommor som är vissna vid leverans

 

Bedömer vi det som en reklamation sänder vi dig omgående nya ersättningsblommor, givetvis utan extra kostnad.

OBS: För att kunna hävda kvalitetsreklamation måste blommorna vid leveranssätt "till närmsta ombud" varit uthämtade senast 24 timmar från det att Postnord/ DHL aviserat din försändelsen. Reklamationen måste vara oss tillhanda senast 2 dagar från det att leveransen är kvitterad eller uthämtad hos närmsta ombud. En reklamation skall alltid styrkas med ett fotografi

För att anmälan en reklamation, maila oss på info@houseofflowers.se

 

Ångerrätt

Blommor är en färskvara och enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller därför inte ångerrätt. 

 

Leveranstid

Vår normala leveranstid för alla snittblommor är 3-5 arbetsdagar.
House of Flowers erbjuder endast blommor av högsta kvalitet med bästa hållbarhet. Det kan vi göra genom att inte sälja blommor från lager utan enbart förmedla de bästa snittblommorna direkt från auktionen i Holland. Alla blommor som är beställda kontrolleras och packas om vid vår anläggning i Ulricehamn, detta innan de skickas ut till dig. På så sätt säkerställer vi att du alltid får blommor av högsta kvalitet. 
Vissa delar av vårt sortiment har vi alltid i omlopp vilket innebär att vi ibland kan leverera dagen därpå och ändå upprätthålla samma kvalitet och färskhet. 

Är du företagskund kan andra leveransupplägg erbjudas enligt överenskommelse.

Denna sidan använder cookies, genom att fortsätta godkänner du användandet av cookies.